Mä laita sit huome semmose viluse talvikuva.

894439.jpg

Voi ol et o vääri ko mä laitan tän vaa tämmössii kesäkuvii, oli kyl tarkotus talvikuva hakke. Mut voinha mä sit juhannuksen laittaa semmosen pakkaskuvan, ei oo sit nii hiki. Mun rupes kaffet tekee miel ko tota kuvaa kattelen. Meit oli iso porukka viimkesän Jurmos ja keitettii kaffet tos taloje pääl! 

Tää on semmone päiv,ettei o mittää tapahtunu. Paitsi et oltti jo yhdelttois miehe jumpas (sielmä kutosi sitä jättisukka melkke kymmenesenttii, siin on sentään 16silmää puikol) ja sit tietyst kaupas, kaffel. Mut sit ihmekum,ei ollukka mittä meno. Mä oli iha uunona vähäaik, komä huomasi sit et nythä voi men koneel, tai tehd niit atc-korttei. Niihe ko mä oon jään jumii. No mullon tapan, ko mä innostun, ni ol sataprosenttisest sit siin assis kiin ja sit mä lopeta. Katota ny kui käy. Mun likka ko halus niist korteis kollaasin seinälleen, ni siit sain idean. Tein tietokoneel niist A-nelosen kokkosen , niit on pal mielekkäämpää seinäl laittaa. Iha hienoi niist tul. Mitä enemmän noit blogei luen, mis niist korteist puhellaan, sitä enempi mä funtsin et voisha sitä jotta vaik vaihdel, näkis vähä muitteki korttei, sille luonnos. Naapurifrouv ko tul tänää, ni mä vähä piilottelin, ko tuntu et lapsellist, leikel paperii ja sillee..ni hän innostu,et toiha kehittää aivoi ja mielikuvitust!!! Auttaa ettei tu demetiaa...no heti mult putos huono omatunt, ko kunno emännä se pitäs ain siivoil vaa..joitteki mielest. Kävi mä kyl vähä taas penkomas sitä "komerooki" ja löysi tämmöse.

Img_5082.jpg
 

Tietteks mikä tää on? Mul on niit kaks eri kokkoo, niil tehdää palapeittoi tai huivei. Se o metallii ja siihe pujotetaan lankaa, ristiirastii ja sit neulotaa parsinneulal ne yhtymäkohdat kii. Takan on "väkäset" tai jotain, mitä siirtämäl pala irtoo ja sit ne virkataan yhteen, haluamallaan taval. Toi on ikivanha, muistaaksein iha seitkyt luvu alus ne jostain ostin. Täytyy kokeil jossaa välis. Jos oot tehny tämmösel joskus jotta, kerro mul, ko mä en muista olik ne kestävi,eli pysykö koossa.!?Kaipa se on yhdistämis tavast kii.

Laitoin kommenteil iha oma kategoria, ko noil "sivuil" ei voi kommentoid. Sitäpaits, mul ne o ain sekas. En oo nyt yrittänykkää sitä korttisivuu kaventaa, ko en osaaka. Jos jaksoit lukke tähä ast, ni täs o sul jonku viisaan sanoi taas.

"Lakkaa ajattelemasta, että sinulla tulisi olla jokin syy kaikkeen,mitä teet. Sinä voit tehdä mitä päätät tehdä vain sen vuoksi,että haluat tehdä sitä"