Viikon haaste on Jouluhaaste " Parhaan joulusi vuosiluku"

Mut nyt täst kyl tulee"tarinakuvahaaste" ;) :


Ensin aattelit jot nyy tul paha. Miten joulut voi pan paremmuusjärjestykseen?? Ei mul pahoi joului ol ollukka. En ainakaa muista. Haluukaa muistaa.

Mut sit mul tul yks kaukanen joulu mielee. Vuos tais ol -48 tai-49,  en muist iha tarkkaa, mut olin kuiten pikkutyttö ja sairaalas. Olin ollu siel jo muutama kuukauden ja halusin kovasti kotiin. Joulu lähestyi ja ikävä oli kova. Mut sit kävi nii et tuli pien takapakki enkä päässytkään jouluksi kotiin. Voi miten itkinkään, enkä millään ymmärtäny asiaa. Siel oli paljon lapsia ja olin ihan varma ettei joulupukki ikinä löydä mua sielt toisten joukosta, kotiinhan se ain tul. Äiti yritti lohduttaa, et kyl pukki ihan varmasti tietää mis olen. Sit vast ku äiti oli kirjottan pitkän kirjeen joulupukil, mihi olin piirtäny tarkan kartan sin sairaalaan, vähän jo hymyilinki (äiti kertoi;) Jouluaattona tärisin jännityksestä. Ja me kaik ooteltii sitä luvattua pukkia. Sitku pukki tuli, sil oli ihan mahottoman kauhiast paketei ja kaik mul!! Tai siis ihan oikeest, muistan miten sänkyni vieressä oli iso pahvilaatikko täynnä lelui. Siel oli kolme isoa nukkea, (yks oli muute iso "neekerinukke" amerikoist tuotu;) nukenvaunut, isoja ja pieniä nalleja, nukkeja ja taas nukkeja. Koko suku oli lähettäny mul paketteja sin, ko kuuli et en usko joulupukin löytävän perille. Mut yks nukke minkä äiti oli itse tehnyt, siis vartalon, oli ylitse muiden. Sil oli pinnasänky ja paljon vaatteita, päällystakki ja nahkakengät, oikeat neulotut lapaset, silkkiaamutakki ja alusvaatteet ja paljo muitaki vaatteita.

Mutta...sekään ei tehny täs joulus "Parasta Jouluani"

Vaan se, ko mul Tapaninpäivänä kerrottiin et pääsen sittenkin kotiin!! Äiti tuli heti hakemaan ja olin niin iloinen et jätin kaikki saamani lahjat sin sairaalan lapsille. Äidin tekemän nuken ja sen sänkyn vain otin mukaani ja se mul oli viel pitkään akuiseks asti, kunnes sen mailma pikkuhiljaa kadotti.

Kyllä, se oli mun "paras jouluni". Toivon tietysi en paljo hyviä on viel edespäin.