Lisätty :   18.1 sivuille: "runoja ym. ja historian havinaa

348464.jpg

 

Vapaus on oikeutta valita ne tavat,
jotka sinua sitovat.

... tää oli taas sellanen hulinä pävä..mut "enivei"
Eilen mä viel jatkoin sitä vapaapäivääni yht hulluis merkeis ku alotinki. Mä rupesin siivoo komeroit, katoku jossain oli joulun al juttu et"jos et aio 
 viettää jouluas komeros, ni älä siivoo niit joulukiireis " No me ku meinattiin    et on se kuiteski olohuonees kivemp,ko siel on se kuus jakaik,ni mä aloin 
niit sit eile kattoo "silsilmäl"
Ensmäises komeros ei ollu mittä mielenkiintost, nii ja mä laiton muuteski sen oven
äkki kii, ko siel oli liikaa ommeltavaa,semmosii lyhennettävii,levennettävii,
kavennettavii....niikus tiette.Ni mä sit sinne toissee.
Avot sielt vast tärkkei tavaroi löytys,niinpaljo ku mä olen niit kaikkii hakennu
 ja kaivan viimeset kymmene vuat!
No oli siel kyl jotain "löytöiki, kute nää:

           348489.jpg    

..mun äitin perui , emmä oo tienny moisten olemasolos aikoihi. Siin on kai ykkösen teräs sukka puikot. Semmoset ku mä muistan mun
lapsuudes ain iltasi kilisevä, ko tv mainokset nykyää, säännöllisenä taustamusiikkina. Äit oli kova neulomaan ja muistan miten hä ilahtu ku tuli 
noi alumiinipuikot. Kevyet,eikä putoillu jatkuvast.
Nythä meil on kaikenlaiset bamput ja muut.
Sit siel oli pari koukkuamis..koukkuu. ja jotta kummallisii isoi neuloja. Mihi lie käytetty. Patjaneuloi vissii.Koukkuamista olen minäki kokeillu,ihan kivaa. 

Sit mä vähä mietin laitank näit kuvii lainkka ,ku mä löysin taas lissää lankoi..nyt ei se kahdeksan kiloo enää riitä. Ilokseni olen huomannut et on muitakin...

     348540.jpg       348541.jpg hamstereit.