Viit lai, kuut lai, yht lai, muut lai...
 
Img_0036.jpg
Taidetta lähikaupas.

Mun allakas lukee kyl et, maanantai,  vapaapäivä,  keskivikko, torstai...jne, mut jollaa tappaa toi vapaapäivä-niminen päivä ain vaihtuu vaa six tavallisex tiistaix ja mä huomaa taas kulkevani jonku kaupan käytävii, niil samoil jokapäiväsil reissuil...Eileki mä aamul pääti et nyt...teen sitä ja sitä ja sitä...mut sit sois puhelin ja huomasi taas sanovani et: kyl se vaa soppii, joo, me tullaa..  no eihä ne vapaaehtosetkaa työt mihikää hävii, jää vaa tekemät ;) Käytii me sit tutustumas uutee Bilteemaan, Raisios. Löysi mä sielt sen scarttijohdon, jot ei iha "punaselristil" päivä menny. Siel sit vast tilaa oli!! Ja sokkeloine ko mikä. Olssin tarvin myyjä appuu, mut mis?? sit näin punatakkise pojanpään, haa.. myyjä. Läksi päät kohti, mut ainako mun pit kääntyy jostaa hyllyvälist, olin umpikujas,,,ja taas,,, ei täst pääs,,, pää uhkas kokonaa kadot näkyvist, mut sai mä sen senttää kii.  Miks ihmees noitte kauppoje pitää ol nii isoi? Ja miks sitä tavaraa tarvitaa nii paljo? Ostetaaks me se kaikki? Kai sit. Eihä ne kyl nykyää kestäkkää enää isält pojal, niinku enne. Munki ensmäine telkku kest 22 vuot!  ja nyy ne sanoo et parivuot ois telku ikä?! Siis kauppiaat sanoo, ja me uskotaa ja ostetaa uus ain parivuodevälei, vaiko? ;DD