miun%20kalenteri%20%288%29.jpg


mun tarttis lähtee sauvakävelyl(mutkutulitotalunta)ja muutenki ulkoil enemmän, pest ikkunat ja muuteski lattias kattoo, ku toi aurinko on alkan paistaa tuolt ikkunast ja paljastaa mul ja vierail kaik talven pölyt.Ja tarttis lähtee sauvakävelyl..ai niin..mut must tuntuu kyl et mä olen muuttanukki sinne komeroon(minkä ne tunnolliset emännät ain siivoo jouluks, ja mitä mä en oo)ko mä rupesin sitä penkoo, niin mä törmäsin menneisyyteen. Kaiken laisiin valokuviin ja vanhoihi käsitöihi ym. "arkiston aarteisiin". (Ne tietysti vaan lisääntyy, sitämukaa ko toi muisti pätkii.) Mailman kaikist turhist assioist turhin on pöly..kuka sitä kaippa? mitä virkaa sil on, paits jos tykkää olla pölynpeitos! Mä kyl tykkään paljo mieluummi ol filtin peitos..tai ei, mä kiskasen sanat takas, (ja filtin kans) mä en tykkää ol minkkää peitos. Mun mielest vuorokaudes on muuteski liia vähä tuntei. Nyt vanhemmite viel vähemmän, vai unhotaks mä vaan osan? No oli mite oli, mennä sin komeroo takas Sielt löytys semmossi käsityö väpellyksii et emmä muistanu olleskaa et olssin joskus tehnykki. Kute tää:

DSCF0029-1.JPG
Mä oon siis joskus harrastanu tilkku töitäki. Noi on ihan pienii, noin sentin levyisii kaitaleit. Muistan et mun piti tehdä sängynpeitto(ihan!) mut tulki tyynyliin. Siel se ol, komerohyllyl. Tuliha niit sillo tehtyy enemmänki,jopa sängypeittoiki, mut aikans kutaki.

368105.jpg

Sit nää lilat tallukat mä tein kerra ko menttii naapurin rouvan kans tallukka-kurseil Työväenopistoon. Ihan semmosen suutarin lestin pääl ne kursitti kokoon. Toi lila kangas ol mun äitin pyhämekko. Tai ainaski semmonen vierailumekko.  Sit noi tossuttos edes on tehty koukkuamal. Ihan piruuttas opettelin,ko yhes lehdes ol ohjeet. (Kyl mää ohjetten mukkaa ossaan vaik lentää, siit alas tulos kunnial ei sit nii oo takuit) Kyl sielt paljo muutaki löytys, mut emmä niit ny kaikki viit tähä tänä näytil raahat, menkkä vaik iteki kattoon on siel vaik mitä, teilki. Mä sain ne kallosukat valmiiks. Kerkesin vähä ihmettelee miks ne niin kaua kest, mut mähä kudoin siin sivus yhde "mustikka sukan," ol niin kauniit värit et piti tehd. (laiton niitte kuvan ton valmiit työt)Nyt oon alottanu sitä jättisukka,48 tai jotta, ja sit alotin yhet naisten sukat ja likan ponchon. Se siit seuraa ko nykyään on niin ihanii lankoi, nyt se halus viel toise, vaik just jouluks sai. Ei malttan odottaa ens jouluu. :) Nyt mun tarttee vissi lopettaa, huutelee toi mies et tarviks mä yöpaitaa, tääl, jote hyvää yöt.

Mun tartte ihan tosissa koht ruvet mietti miten mä saan tänne kuvia jostan muut kaut, ko toi galleria on pia täyn.

"Me olemme täällä vain tuokion,
joten nauretaanpas vähäsen!" - Will Rogers