Sit mun huomion on saannu tämmönen juttu TuruSanomien sunnuntailehes.

1173135.jpg

Pyhän Yrjänän kirkko on yksi yhdestätoista kallioiden piilossa olevista pyhätöista etiopiassa."" lukee kuvatekstissä.

 Artikkeli on Hannu Pesosen kirjoittama, täs suora lainaus tekstistä: ""Suoraan edessä, laakean ja leveän kallionlaen keskellä, lepää kymmeniä metrejä leveä ja pitkä risti. Se ei nouse kallionpintaa korkeammalle vaan hipoo sen reunoja, kurkottaa pinnalle jostain maan uumenista, syvän kivisen kuilun syövereistä.
Muutama varovainen askel lähemmäksi vie kuilun partaalle. Risti onkin katto: alhaalla seisoo suureen kuoppaan jyhkeäksi pystypilariksi kaiverrettu kivirakennus,jolla on portaat, ovi ja ikkunoita. Portailla kyyhöttää pieni mytty, jonka sauvanheilahdus paljastaa ihmiseksi. Pudotusta on kolmisenkymmentä metriä." Tää kirkko sijaitsee 2600m korkeudella. Yritin hakea linkkiä kirjoitukseen, mutten löytän. Googlettamal löysin nää osoitteet. Käykää kattomas.  Tääl on kuvia. Tääl ku klikkaa media, on video alueelta. Tämä  ja tämä on enlanninkielinen, mut kuvia kans. 

Kirkko Pyhän Yrjänän kirkko jonka kuningas Lalibela rakennutti 1100-1200-lukujen taitteessa.Yhdessä näistä kirkoissa säilytetään, (kuulemma/luemma, )Liitonarkkia, jossa vielä olisi Pyhät Mooseksen Laintaulut .Tää juttu ja nää kiveen hakatut kirkot jotenki alko mua viehättää. Nyy sit pitäs pääst Etiopiaan ;DD Joo lotoski ol kyl oikeiin...kaks. Mut kenost tul euro ja ässäarvast kymppi..ei riit matkalippuu.

Nii ja sitä mä kans ihmettelen, jos nää on ollu näin kaua jo olemas, miks mä kuule niist vast nyt. Mua sentää kiinnostaa tää aihe :ö