Img_7878-2.jpg

Tänää ei oltu pelaamas, tul yks osapuol vähä kippiäks (ei se joka jo on siel lasaretis). sain sit vähä kassei präkättyy. Meinaan tehd noit kaks, ko likka tahtos kans.

IMG_7934.JPGTos o punane silkkihuivi ja mu yöpaida helma, josko niist ois vuoreks. Viel en oo päättän mittää. Ole ton joutun purkaa, ko salomonit men v..  alko kaventuu ja kassi sit tietyst kans. Tos alus o niit lenkkei 11 ja sit yht äkkii huomasi et olkii kaheksan!!ööööö. Joo mun täytyy ottaa Virkkuu yhteys ja pyytää appuu (hää tais sen jo arvatki, kosk vihjas vähä sihe suuntaa, tuol "ringis" ;) En oo tehny salomonii suorana, siin kai syy...Ton mä oon jo sumplinu omapäämukkaa, mut toine pitää tehd oikke.

Mä oli  virkkaamas partsil ko ovikello sois. Siel ol naapuri mies, syli täyn raparperei, otatsä? joo,kiitos. No, eiku veitsi kättee ja kuorii niit. Olkii vissii ensmäiset raparperit ko pystyin kuorii, yleensä mies tekee sen, ko ne on niin happamii etten irvistelemät pysty. Nää ol makkioit. Vein ne partsil ja rupesi hakkaa palasiks: skläp,skläp,skläp....tetra, mitä sää teet? kuulus ylhäält. "arvaa..  "Voi itku, miksen mä tota honanu, sanos se naapurirouva, joka oli saan sen toise sylillise niit rapareit. skläp, skläp, skläp alko sit yläkerra partsilt kuuluu :) 

IMG_7937.JPGSit mä plänttäsi ton vadi keittiö pöydäl ja sanosi miehel et : pussita sää nämä, mää meen virkaa. Joo, sanos mies..ja läht lenkil :b Mihi o mailma men, ko ei miehetkää ennää tottel. :)

ai nii, me oltii tänää turistina Raisios. Käytii kirkos. Se o vanha 1300-luvult.

Toi vuosiluku o katonkorjaus vuos.

 

IMG_7919.JPG IMG_7930.JPG

  

Killin ja Nallin tarinan  voi lukee täält. Ne on noi patsaat tos edes.