438861.jpg

Tämmöse Naistepäivä ruusun sain. Ite sen valkkasin. Eipä tuo kestänt ko yön yli,aamul ol niskat nurin. Upotin kylmään veteen ja laitoin tuen kans vaasiin, ei auttan. Laitoin sen sit toho pöydäl tommosee lepoasentoo, siin hää viel on, otin kuvan aamul. Mul o noi ruusut nii harvinaissii, et mä säilön ne ain. Tommossi epämäärässi ruusun kräkkänöit mul o joka kaapin pääl ja ove kamanas ja ties mis.   Mä luule et mä jätä tän blogi päivittämise vähäks aikka ,ko mus tuntuu et ei mun pääs liiku mikkää. Ain joskus saan hienoi ajatuksii mitä tekis miel tän laittaa, mut sit ku mä monen kiemura pääst olen täs kone ääres, mul o pää tyhj ko "kossupullo lauantai aamust." jaa, tais tul vähä ontuva vertaus, emmä o nähny meil tyhjää, jossen täysnäistkää kossupulloo mies muistii. Mä en tykkä siit enää. Nuorempana sitä ol pakko lipittää nois tanssipaikois, jot jakso tanssat aamusse ast. Mut nyy se o mun mielest liia väkevää. Kai sitä muutenki, ko ruppee eläkeikkää lähestyy, ni tykkää et kaik o valmist ja mailmaki sais men vähä rauhallisemin eteenpäin. Ei mul ainaka sin satavuotiaaks niin kauhian kiire ol. Mun täti täyttää tänävuon yheksänkymment ja hän osaa kyl ottaa rauhallisest. Assuu itekseen, kattelee suomalaissii vanhoi leffoi, kuuntelee hyvää klassist musiikkii, kattelee valokuvii ja nauttii olostaan. Tyttäret käy siivoomas, kaupas hän käy ite. Sitä hää vaa suri, ko mul soit,et se ystävätär joka ain kutsus luokkakokouksen kokkoon, on nyt päässy/joutun vanhaikotiin. Eikä hän enää pysty siihe hommaa. Et ne kokoukset o sit pidet. Ei siel kuulemma enää montaa ollukkaa, nelj viis. On se kiehtova ajatus, et jotku viel yheksänkymppisinä saa luokkakavereit kokkoo!

"Olet nuori missä iässä hyvänsä,
       jos suunnittelet huomista
         ja nautit tästä päivästä."