Täs takaa. Olishan se ol nätimpi jos olisi ommellu sille mekon, mut ei antan luonto periks ottaa konet esil, ko sitä hommaa niinpal nykyään inhoon. Kymmene vuot sit ompeli tytöl alusvaatteist päällystakkiin ja turkkiin(teko) ast kaik vaatteet ja pidi siit hommast. Nykyää ei "hermo kest". Noist pöksyist mä pidän, mut toi pusero ois saan olla mekkomaisempi, mut en korjaa, menköö kauppaan ;) Voi ol et joskus ompelen sil hameen ja teen salomonhuivin( tai haarukkapitsi? :)

Sit mä sain serkult tämmösii valmiit paloi ja lankaa. Mitä mä voisi noist tehd?? Niit o 36kpl. 10kertaa10cm.

 

edit 7.8 toi kuva.    Aloitin sit haarukkapitsi huivii. Valkosest angorast.Löysin netist mallin joka ol niin lähel ponchoo,et se vois kelvat. Mut se on tietyst enlanniks . Mun tutut ku ei ymmär tota neulesanastoa, ni vois ol turhaa pyytää kääntöö. Se malli perustuu siihe et kaitaleet tehdään erivahvuisil haarukoil. Ylös kapeemmat, näi siit tulee pyöree reunainen ja levenee alaspäin. Kyl mä muut sain siit selvän, mut en ymmär kui ne nauhat yhdistetään. Lanka on ohuempaa ko huivi ja näyttää iha ko olis ommeltu, neulakans? Huivin ohje on täällä ja kait se on julkine kosk netis on. Kuvast saa jo aikapaljo selvää mut toi yhdistäminen. Laito tän kyselyn ton ihanitsee, kosk sielt oon saannu neuvoi ja innostust taas käsitöihi, mut jostaa syyst en sitä enää löytän. On kai poistettu, syystä lie mistä. (Mun virhe, tietysti, ainaha se:) Kaunis o huivi ja ohjei lukee free... Lisäsin ton kuvan. Siin on kekseliäästi itsevalmistettu haarukka-idea. Löysin sen eilen, ku googlest hain haarukkaa, siis en ole sitä itse keksinyt. Mut hyvin toimii, ku kevyesti haarukoi. Keksijä Lankavarasto MarjaV, kunnian sille , kel kunnia kuuluu :) Siin on laitettu sukkapuikot aaltopahvin "reikiin" ja teipil vahvistettu.