..ja ette arvaa, me vasta juodaan aamukaffet,vaik kello on jo 12. Kyl mä   heräsin yhdeksält ja nousinki,mut sit jotenki vaan jäin neulomaan.                     Sit mies nousi ja vähä se ihmettel ku en kahvii ollu keittän..vapaapäivä nääs....

346368.jpg

tarkoittaa sitä et mun ei tartte lähtee minnekkään,esim. kauppaan, (aina on joku loppu.
Tai sit naapurist soitetaan:"onks tänään kauppapäivä, tuotteks maitoo") no niinhän             me ollaan sovittu ja niin sitten kans kävi!  
... saan tehr mitä haluun, mun piti jatkaa, kuten esimerkiksi, sanoin miehel
et jos sää meet kauppaan kävellen niin mä siivoon!!! se pahus lähti, et sitä
pitää aukoo suutas vääräs paikas. No nyt mä sit siivoon,mut lupasin imuroida ja pyyhkäst lattiat niinku sillee vaan.Laitoin munakelloon aikaa puolituntia,
se sais riittää. Niin kaivoin imurin esiin ja...pussi täys..eikä tyhjii tietystikään 
kaapis, mies kyl matkal kauppaan,voisha sitä soittaa tuo pussei,mut sit mun 
aikataulu menis sekasi ja lupasin ittel et jos selviin puoles tunnis niin saan 
loppupäivän ol koneel,, ylellisyyttä. Sit mä rupesi aivan hulluun tekoon. Varustauduin hanskoil ja muovipusseil ja menin parvekkeel ja aloin tyhjentää sitä pussia...Ei se niin paljo pölissy ku mä luulin ja sielt löytys mun kaks
paplarii,ne on muuteski kummasti vähentynyt vuosien myötä. 
nyt mä meen jatkaa..täst muuten voi tulla pisin vuodatus aikoihin..

Ai niin yks vinkki,- ku heittää keittämätönt kahvii vaik teelusikallisen lattial ja  sit imuroi leviää hieno kahvin tuoksu. 
Kello 14....ei riittänyt aika, laitoin lisää,yritän selvitä vartis tost lattias. Mul on vähä huono tuuri ku on sattunut lähipiiriin kaks yli siistii ystävää, toine on ihan,oks se sana pedantti siivouken suhteen,desivoi kaiken ja sillee...ne onki 
sit ain flunssas, mut minkäs luonteelleen voi.Toine sit taas aikans kuluks 
yrittää neuvotel pölykoirien kans,et turhaa heil on nurkis pyörii, hän ajaa ne
kuiteski pois. Kyl mäki mieluummin oikeit koirii kattelisin,mut mä olen tehny
sopimuksen jot jos ne ei käy mun kimppuun basiliskojens kans niin mä annan niitten olla ain viikon kerral meil, mut sit ne lähtee!
Mieluusti mä harrastanki semmost korjaavaa siivoust, et siivoo heti ku
näkee tarvetta. Onhan se kyl niinki ett mitä enemmän sitä krääsää nurkkiis kerää, sitä enempi saa siivot..mutku, mittää ei raaskis heittää pois,
mies kyl heittäs, varmaan muntki, jos uskaltas.

Kamalaa ...klo 16. tai ei se oo kamalaa, mutku toi mies tul kaupast ja sano et joku ajo hänen pääl suojatiel!! Hän ku viel liikkuu rollattoril,et pitäs ol näkyvä ja iso mies! No,tosa se on eikä mitää vakavempaa tapahtunut, oli niin vähä vauhtii. Kerto, et oli kolahtanut rollariin ja hän hyppäs konepellil, ajatteli ettei ainakaan alle jää..kai siin vähä ol vauhtii, ku niin helpol siihe konepellil pääs. Oli kuulemma aurinko häikäissyt  kuljettajaa. Niin se on täs elämäs, ei sitä koskaan tied mitä nurkan takan on.

346442.jpgOnneks mä senttä uskon näihi, ja on niit tullu paljo tehdyksi,maskoteiks. Esim. tommonen 5cm mittanen enkeli autoilijal ja mukkaan lappu mis lukee" Älä aja nopeammin ku enkelisi jaksaa lentää.." Mul on semmonen autos.

Hyvää päivän jatkoo..