640961.jpgLoma tul pidettyy ja oliha se hieno ja ilmatki. Yriti mä ottaa neuvoist vaari ja istuu kuuntelemaa niit lainei
liplatuksii, mut mun ol pakko hakkee se käsityö siihe mukkaa ko niit lainei
sai nii kaua odotel!!  

641255.jpg

Meri ol rasvatyyni, laineit tul vaa ko laiva men ohi!

641257.jpg

641256.jpg

Nii et,kyl sitä haarukkahuivii pari nauhaa tul tehtyy ja sukka valmiiks. Enemmänki olis tul mutku kerranki oli seuraa ni pelattiin marjapussii kaik illat!!   Ain oli joku poppoo koos. 

Img_7680.jpg   IMG_7671.JPG   

Linnulauluu kyl kuulu sitäki enemmän.
Ei voi suomalaine kesä enää kauniimp ol.
Puitteetki ol hienot , hirsitalo, mererannal. Emmää nokkaan polttan ko en voi istuskel auringos piremppi aikoi, mut ulkon tul kuiteki paljo oltuu. Saunottiiki oikee kahde kiukaa voimal! Mut se ol vahinko, ko joku pan tule kahde kiukkaa alle yht aikkaa! Hää ei huoman et puukiuas ol muhinnu jo jonku aikkaa ja men laittaa sähkökiukaan pääl!. No jähtyshä se ja löylyy riit aamuu ast . Joka päivä ol sauna lämmin. Se o semmonen kymmene hengen saun, riitti ilma mukavasti, mulleki.

641266.jpg

Kalaa saatii ja syötiin. Kalaa oon syön nii paljo, jot joku ko sanoo ahven, ni mul kasvaa evät korvist..:) Tul lahnoi, kampeloi ja ahvenii. Niit savustettiin ja paistettiin. Mut kaik kalat tul verkoil. Täs o syy, sitä ol joka paikas. Ei siin viittin onkii, uimisest puhumattakaa. Se o männyn siitepolyy.

641258.jpg Paljo mä oti kuvii, mut ei sitä kauas kottoos tart men ko saa tyydyttävän kuvan otettua. Ton leppiksen mä kuvasi omalt partsilt. Mul ol orvokki naapuris hoidettavana ,sitä ko riippumaa laitoin ni huomasi leppiksen. Nii ja se ruusuki on kasvan, muttei taid kukkii tänä vuon. Onneks juhannusruusu tulee kaiteen yli. Kirvoi siin näky oleva, enkä mä raaskin niit suihkuttaa, ko siel ol mont leppist! Ehkä ne hoitaa... Kiva ol taas koton.

ARVAISITKO?
Miksi kenguruäidit vihaavat sadepäiviä?
- Lapset haluavat silloin leikkiä sisällä