415332.jpg

415333.jpg

Täs on pari kuvaa Turusta -65 ja niist iki ihanista raitiovaunuit ko tää oli, niist keltasist. Mikä sotku tos ylemmä kuvas onkaan! Ei siin oo kolarii,vaik silt näyttääki. Sillo ei ollu liikennevaloi, se men joka uskals. Hei,mut onha siel poliisi siin keskel risteyst. En oo enne huomannukkaa! Siin se seissoo, toine käs ylhääl. Vaiken mä ymmär , kenel se oikkee viitoo,ko näyttää et kaik ajopelit on yhes kasas. Tää o otettu aamul kello viis. Tedän ko oon ite ottanu,semmosel "kuuskuutosen seis ikonil" Osote on maariankatu 1. Mä oli sillo kesätöis yhes valokuvaamos. Noist taloist aika moni on viel (kai) pystys, vaik turus, niinko mones muuski kaupungis yhteaikkaa purettii iha urakal taloi. Tos alakuvas, se lelukaup o kyl pois ja taloki. Ratikat lopetti joskus seitkytluvu alkupul.-72 ne viel ajo,mut varmaa vuot mä en muist kosk lopet. Kylhää ne jotkut viel vaa haikailee nitte perää, kaikenlaissii adressejakin o kiertän. Turhaa, ei niit kiskoi o enää tallel siel maas nii palj et niist sais sen reitin satamast-toril,niinku ne meinais. Toi linja tos kuvas ol 1,se men satamast pisi linnakatuu, linja-autoasemal. Kyl ne ratikat siel hesassaki tiukkaa tekke,et mahtuis liikku autoje lomas. Mä katteli kerra Tallinnas ko semmone johdin bussi,vai mikälie, yritti mahtuu kääntymää,autoi oli niin palj et ne johdot vaa humis ja kiristy ku bussi joutus väistelee, eikä sil kuskil tul mieleenkä hidastaa, ei silt ainakaa näyttän. Me turistit luultii sen bussin kaatuvan. Ei nää meidän "keltaset vaarat" menny koskaan niin lujaa. Voi niitä aikoja....voi...