Tällase  kunniamerkin mul lähet Virkku  Tais ol Lupsuksen ansiota, (mun kummipoikan.) Tää mun murre o vaa tämmös puhemurret, täält turuust päin ;) sekasi pal muutaki. Iso Kiitos Virkul täst. Lahjoitan kunniamerkin eteenpäin Igrainel, jot hää jaksais usseemmin päivitel blogias. Hääko noit kirjaklassikoit lukkee ja pistää, ainaki munt miettii uudelt kantilt niitte sisältöö ja nii ihanii saaristokuvii! 

816098.jpg

Olin siel messuil sit tänään. Oliha siel kaikelaist kattelemist, mut kyl ne muuttuu aina vaa enemp ja enemp kaupalliseks tapahtumaks. Muistan "joskus enne" ku messuil sai kaikelaist ilmais näytet mukkaa, kute lehtie irtonumeroit. Nii ja kynii ja karkkei :) Oli siel jossaa karkkei) Nyt saa hädintuskin paperikassei, jot vois raahat ne mainoslehdet kottii, mitä ne tyrkkää kättee. Vähentyny on nekkii, niit täytyy eriksee pyytää. Ainoo mikä o lisääntyny on toi mainoste tyrkyttämine sähköpostiis. Jos vaa erehdyt jossaa kilpailukupongis, tms. laittaa e-mailis..ni joo on sul postii koneessas, hyvä jos kottii ehdit! Aika hiljastki siel ol mut k u u m a . Ulkon vaa 24as. mut sisäl varmaa 30!  Mun entine työkaveri oli siel esittelemäs ottamiaan valokuvia näist Turus rakennetuist laivoist. Kyl tuli vähä haikee ja nostalkinen olo ku näki paljo tuttui kuvii. Voiniitäaikoja....voiniitä....Sit mä kävi Sotkus syömäs hernekeittoo, kuuluu jo perinteeseen..oli se hyvää nam.. Yhtää kuvaa en ottan, enkä pinssii ostan, se on outoo. No, tulipa neki ropinat pidettyy...

P.S. Yks asia viel sielt messuilt. Mä oli puolesenti pääs hämäkäkist, semmosest isost, tarantulast..hrrr..no oli siin kyl lasi välis, mut SILTI. Onnekse oli iha paikallaan, jos se olis lähten kävelee, mä olisi lähten juoksee..:) Onse vaan aika kaunis eläin, ei ihme et jotkut niist tykkää, mut et kottiisa vie..hui..Mä oon iha kananlihal ko tätä kirjota, pitäskö poistaa....: x hrrr...

P1010101.JPG  "Voi noit naissii...."