Erään korttipakan tarina:



 Laivan taxfriissä myyjä kertoi tarjouksessa olevasta Hendrick´s ginistä, jotenkin näin:
  "Nyt tarjouksessa Henrick´s gin, jonka tekeminen on mailman kalleinta. Vain xxxx litran pullo. Erikois pakkaus, mukana saatte kahvikupin ja pelikortit..    
Mitä...??  pelikortit, korvani hörähti ja eiku kattomaan.
 Hienot, erittäin upeasti koristellut kortit näkyi mainoksessa. Saako kortteja ostaa erikseen?? ei saa, tulee vaa pullon mukana.
Aivoni raksutti,, kuka tutuistani taas pitikään ginistä?? ei tullut kettään mieleen. Sehän kait on juoma josta pitää tai sit ei lainkaan.
 Tuli yksi mies ja otti laatikon kaunaloonsa "Hei, myy mul ne kortit kympillä" sanoin ;) "en myy!" sanos mies ja puristi nauraen laatikkoa.. pöh..
No, aloin jutella myyjän kanssa josko hän houkuttelis jonku gini ja kuppi fanin ostamaan sen.. vielä kympin halvemmalla, minä siis saisin ne kortit kympillä. Myyjä naureskeli jot hän yrittää, tuli siihen toinenki myyjä, iso mies jolle sanoin jot
 "osta sinä toi ja minä ostan sult kortit, eihän ginin hinnaks jää enää mittää.." hmm...katsotaan... ei ihan nyt.
No mikäs siin autto, yritin viel muutamaa matkustajaa, puoliksi leiki varjol houkutel kaupoil, mut gini on kait vähän harvemmal maistuva tuote. Oli siin yks vanhempi rouva, mutta hänt kiinnosti myös kortit.
Olimme jo ruotsin puolel enkä viittin ruvet soittelee tutuil..

Myöhemmin yöl.. kävi viel kattomas olik kaik jo ostettu.
Aika hyvin niit ol menny ja aloin harkit ite sen pullon ostamist, olishan siit sit joskus eroon päässy, ehkä..
Myyjä sit tuumas, jot pitäiskös hänen "uhrautua?" katsotaan huomen.
Toinen myyjä mietti jot mite sen vois myydä erikseen, mut ajatus kaatus johoki koodiin, tai se ehdotus tul kyl mult.
Aamul sit olin jo päättäny jot ostan sen pullon kaikesthuolimat ite ja olin menos myymälään...
ku yks mies tul mun tykö ja sanos jot täs nää sun haluumas kortit on. Saat nää.  höh.. olin ihan.. mitä.. paljonko? "Ei mitään, olit nii sitkee et uskon jot todella ne haluut, mä en keräile."  Hih ,, ei huolinu maksuuka!  Ihana mies!!
Kysyin viel häkeltyneen jot : voi kiitos sit paljon, oot ihana, mitä mää sun kanssas teen?" Ei mitään sanos mies nauraen ja men pois.
Oma Mies seisos mun vieres, no enhä mä mitää sellast, meinasin jot tarjoonks konjakkii vai karkkii taik jottaa, ko raha ei kelvan..
 Voi et mul tul hyvä mieli. Vaihettii hymyjä ain ko kohdattii, kokopäivä.
Sit  menin taas myymälää ja kysysin silt toiselt myyjält jot" jokos oot uhrautunu"? ei hän viel ollu.
"No vapautan sunt siit lupauksest," sanoin "mä sain yhdelt matkustajalt kortit, anto iha noi vaa.  Ompa mailma täyn ihanii ihmisii!! ;DD

Siitäs näätte, sitkeys kannattaa!  Ei saa heti antaa periks!

Viittaan myös toho edellisee postaukseeni.. ;DD  no:511

Korteist on kuvii tääl